دستگاه جوش, مقالات

راهنمای خرید بهترین دستگاه جوش

راهنمای خرید دستگاه جوش

گاهی در زندگی اتفاق افتاده است که برای تکمیل کردن وسیله ای فلزی و یا ساخت و ترمیم بخشی از منزل نیازمند اتصال دو فلز به یکدیگر باشیم. دستگاه جوش یکی از روش هایی است که میتوان از آن برای این کار استفاده کرد. دستگاه جوش یکی از ابزارهای مهم در اتصال قطعات فلزی محسوب می‌شود. امکان خرید دستگاه جوش با کیفیتی بسیار عالی و قیمت مناسب در شرکت جوش و برش تسلا فراهم شده است. اگر قصد خرید دستگاه جوش را دارید باید نکات مهمی را قبل از خرید در رابطه با قیمت دستگاه جوش و کارایی آن مد نظر قرار دهید.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

دستگاه جوش را اگر بدون کسب اطلاع و راهنمایی هایی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد خریداری نمایید ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوید. راهنمای خرید دستگاه جوش باعث میشود تا بتوانید آگاهانه اقدام به خرید کرده و دستگاه جوش مناسب با نوع فعالیت خود را تهیه نمایید.

  • قیمت دستگاه جوش

دستگاه جوش ارزان به‌طور واضح انتخاب افراد زیادی خواهد بود. فرقی نمی‌کند حرفه‌ای باشید یا تازه‌کار، هنگام خرید دستگاه جوش مطمئناً به قیمت دستگاه جوش فکر می‌کنید. انتخاب دستگاه جوش کار راحتی نیست مخصوصاً برای افراد تازه‌کار، زیرا آن‌ها دارای انواع متفاوتی هستند و هرکدام از آن‌ها نیز دارای فاکتورهای متفاوتی هستند که باید در نظر گرفته شوند. بنابراین هنگام خرید دستگاه جوش باید دستگاه جوشی را انتخاب کنید که بتواند تمام نیازهای شمارا مرتفع کند .قیمت دستگاه جوش اگر ارزان باشد بیشتر برای یادگیری جوشکاری به‌کار می‌آید. اگر شما فقط برای تمرین کردن و یادگیری جوشکاری، به سراغ دستگاه جوش می‌روید، قیمت پایین از اولویت‌های شما خواهد بود، اما اگر مایل هستید که این حرفه را به‌صورت جدی ادامه دهید، دستگاه جوش  ارزان برای شما مناسب نخواهد بود و باید دستگاه جوشی را انتخاب کنید که مناسب برای کارهای جوشکاری حرفه‌ای و طولانی‌مدت باشد .

  • راهنمای خرید دستگاه جوشارتباط چرخه عملکرد دستگاه جوش و قیمت دستگاه جوش

یکی از مهم‌ترین نکاتی که بیشتر خریداران در زمان خرید دستگاه جوش متأسفانه توجه زیادی به آن ندارند چرخه عملکرد دستگاه جوش می‌باشد. سؤال اساسی این است که چرخه عملکرد دستگاه جوش چیست؟ چرخه عملکرد دستگاه جوش به مدت‌زمانی گفته می‌شود که دستگاه می‌تواند بدون وقفه کار کند. هر دستگاه جوشی از یک چرخه عملکرد برخوردار است که این چرخه برحسب درصد توسط شرکت سازنده اعلام می‌شود. بسته به شرکت سازنده دستگاه جوش Duty cycleهای متفاوتی برای دستگاه جوش در نظر گرفته می‌شود. هر چه چرخه عملکرد دستگاه جوش بیشتر باشد، می‌توان مدت زمان بیشتری از دستگاه جوش استفاده کرد.

چرخه عملکرد دستگاه جوش یا همان Duty cycle معمولاً در اکثر دستگاه‌های جوش موجود ۶۰% می‌باشد. یعنی در هر 10 دقیقه جوشکاری باید 6 دقیقه جوشکاری کرده و 4 دقیقه به دستگاه جوش استراحت دهیم. لازم به ذکر است که دستگاه جوش با Duty cycle 80% و حتی 100% هم در بازار موجود است. بنابراین می‌توان گفت قیمت دستگاه جوش با چرخه عملکرد دستگاه جوش رابطه مستقیمی دارد. چرخه عملکرد دستگاه که بیشتر شود طبعاً قدرت دستگاه بیشتر شده و به طبع قیمت دستگاه جوش نیز بیشتر می‌شود.

  • قطعات جانبی دستگاه جوش

در زمان خرید دستگاه جوش به لوازم جانبی آن نیز توجه داشته باشید. به این دلیل که تهیه کردن قطعات جانبی کار آسانی نیست و شاید بسیار زمان بر باشد. قیمت دستگاه جوش به لوازم جانبی که به همراه دستگاه جوش ارائه می شود نیز بستگی دارد. شرکت جوش و برش تسلا که در زمینه فروش و همچنین تعمیرات انواع دستگاه جوش فعالیت میکند تمامی قطعات جانبی دستگاه جوش را به مشتریان عرضه میکند. عرضه قطعات جانبی دستگاه جوش توسط شرکت جوش و برش تسلا بصورت تضمین شده انجام میشود.

این شرکت تمام قطعات دستگاه های جوش را بصورت گارانتی شده عرضه میکند. در صورت مشکل برای هر یک از این قطعات مشتریان گرامی میتوانند از گارانتی برای تعویض و یا تعمیر قطعه استفاده نمایند. قیمت های مناسب قطعات عرضه شده برای دستگاه جوش توسط این شرکت باعث شده تا حتی دیگر فروشندگان نیز از شرکت تسلا خرید خود را انجام دهند. شرکت تسلا قطعات جانبی دستگاه جوش را از شرکت های معتبر دنیا تامین میکند و به همین دلیل است که این قطعات کیفیت بالایی دارند.

  • جنس فلز

  • در زمان خرید دستگاه جوش به جنس فلز خود دقت نمایید. نوع جنس  فلز بر روی انتخاب دستگاه جوش شما تأثیرگذار خواهد بود. پس ضروری است ابتدا مشخص شود روی چه فلزی قصد انجام جوش‌دارید؟ (فولاد، آلومینیوم، چدن، تیتانیوم)
  • فولاد : اگر جنس فلز شما فولاد است باید بدانید که فولاد در برابر گرما مقاومت بالایی دارد. نتیجه جوش فولاد بسیار زیبا و تمیز خواهد بود.
  • آلومینیوم: این فلز هم در برابر گرما مقاومت بالایی دارد و برای ذوب شدن به گرمای زیادی نیاز دارد.
  • تیتانیوم: از این فلز گران‌قیمت در ساخت هواپیماها و دوچرخه‌سازی استفاده می‌شود.
  • چدن: از این فلز در صنعت موتورسیکلت‌ها و بدنه اتومبیل استفاده می‌شود. چدن نیاز به شدت‌جریان خیلی بالایی همچون فولاد ندارد.

بعد از مشخص شدن نوع فلز به‌شدت جریان دقت کنید. شدت‌جریان رابطه مستقیمی باضخامت فلز دارد. هرچقدر فلز ضخامت بیشتری داشته باشد باید شدت‌جریان بالایی تولید شود.

مثلاً در ذوب فلزی همچون فولاد نیاز به دستگاه جوشی با توان بالا داریم. البته لازم به ذکر است اینکار نیازمند بالا بردن قیمت دستگاه جوش شماست. نوع محلی که جوشکاری انجام می‌شود نیز به خرید دستگاه جوش کمک می‌کند. در مصارف خانگی خرید دستگاه جوش تک فاز و در مصارف صنعتی خرید دستگاه جوش  سه فاز پیشنهاد می‌شود.

به مصرف برق دستگاه جوش دقت کنید. مصرف برق در دستگاه جوش اگر پایین باشد یک ویژگی بزرگ محسوب می‌شود. در دسته‌بندی دستگاه‌های جوش، اینورترها مصرف برق پایینی دارند اما ترانس‌ها مصرف برق بالایی دارند.

نکته: مصرف برق اگر بالا باشد به سیم‌کشی داخل ساختمان آسیب وارد می‌کند. پس برای خرید دستگاه جوش به مصرف برق دقت لازم را داشته باشید.

  • آمپراژ دستگاه

دستگاه جوشی را برای خرید انتخاب کنید که دارای آمپر کافی باشد. با داشتن چنین دستگاهی، ریشه های جوش تمیز و یکنواخت تضمین خواهد شد. دستگاه جوش ارزان اکثراً این ویژگی را ندارند و به دلیل آمپراژ ناکافی، بریدگی جوش در آن ها بوجود خواهد آمد. قیمت دستگاه جوش که دارای نرخ متفاوت آمپراژ است برای کارهای جوشکاری بیشتر خواهد بود. به این دلیل که این نوع دستگاه جوش می تواند هم فلزات ضخیم و هم فلزات نازک را با آن جوش دهد. در فلزات با ضخامت بالا، آمپراژ بالا نیاز است اما در فلزات نازک این مقدار باید کم باشد. زیرا آمپراژ های بالا باعث ذوب شدن بیش از حد فلز وجود می شود و عمل جوش انجام نمی شود .

  • خدمات پس از فروش دستگاه جوش

دوستان عزیز در هنگام خرید دستگاه جوش توجه به دو نکته مهم ضروری است. ضمانت خدمات پس از فروش و همچنین توجه به نوع گارانتی دستگاه جوش بسیار حائز اهمیت است. زیرا در هر زمان که دستگاه دچار عیب و ایرادی شد می‌توانید دستگاه را بدون هزینه کردن هنگفت تعمیر و یا تعویض نمایید.

شما می‌توانید برای خرید دستگاه جوش و بررسی قیمت دستگاه جوش به شرکت جوش و برش تسلا مراجعه نمایید. 36 ماه گارانتی بی‌قید و شرط برای دستگاه جوش و برش در این شرکت در نظر گرفته‌شده است. همچنین این شرکت 10 سال خدمات پس از فروش برای دستگاه‌های جوش و برش برند تسلا ارائه می‌دهد. همچنین شرکت تسلا حاضر به ارائه مشاوره رایگان در راستای خرید شما مشتریان و هم‌میهنان گرامی می‌باشد.

بنابراین با توجه به توضیحاتی که در بالا ذکر شد دستگاه‌های جوش در انواع مختلفی در بازار وجود دارد. دستگاه جوش بسته به نوع استفاده شما در زمان‌های مناسب قابل استفاده می‌باشد. چند نمونه دستگاه جوش که بیشترین استفاده را در این صنعت دارد عبارتند از:

  •  دستگاه جوش اینورتری 250 تسلا
  • دستگاه جوش آرگون ac/dc 200
  • دستگاه جوش آرگون AC/DC 315 
  • دستگاه جوش آرگون AC/DC 315P
  • دستگاه جوش MIG CO2 250

شرکت جوش و برش تسلا توانسته از دیگر شرکت‌ها در این زمینه سبقت بگیرد. این مجموعه پیشرفت خود را مدیون کیفیت برند تسلا، تیم پشتیبانی بسیار قوی و قیمت بسیار خوب خود می‌داند.

خواهشمندیم در هنگام خرید دستگاه جوش از افراد حرفه‌ای مشاوره لازم جهت انتخاب یک دستگاه جوش حرفه ای بگیرید. شرکت جوش و برش تسلا در این راستا آماده ارائه مشاوره رایگان در جهت خرید دستگاه جوش همکاری می‌کند.

نوشته های مشابه