دستگاه برش, مقالات

دستگاه برش پلاسما یا کات؟؟؟

برش پلاسما

دستگاه برش پلاسما یا کات؟؟؟

اگر در صنعت ساخت و ساز فعالیت می کنید، احتمالاً با دستگاه برش پلاسما آشنا شده اید. این دستگاه برای فرآیند برش یا جدا کردن قطعات مواد (معمولاً فلز) از یکدیگر استفاده می شود.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

دستگاه CUT یا برش پلاسما همانطور که از نامش پیداست بر روی فلزات رسانا مانند آلومینیوم، فولاد نرم و فولاد ضد زنگ می توان استفاده کرد. دستگاه برش پلاسما با توجه به نوع استفاده در صنعت برشکاری به دو نوع پایلوت دار و بدون پایلوت تقسیم می شوند.

لازم است بدانید که دستگاه برش پلاسما (تسلا) که دارای سیستم پایلوت می باشد را به راحتی می توان به روی CNC نصب کرد که برای مصارف مختلف از جمله سازه های فلزی مشبک و شکل دار می باشد. در این نوع دستگاه برش که دارای سیستم پایلوت می باشد را به صورت دستی هم می توان استفاده کرد که در این حالت دیگر نیازی به تماس تورچ دستگاه برش پلاسما با قطعه برشکاری نمی باشد و برشکاری راحت می تواند عمل برشکاری را انجام دهد.

اما نوع دوم از دستگاه برش پلاسما بدون پایلوت می باشد، که نسبت به دستگاه برش پلاسما پایلوت دار در هنگام خرید از قیمت کمتری برخوردار می باشد و همین امر موجب گول زدن خریداران محترم می شود. درست است این نوع دستگاه برش قیمت مناسبی دارد ولی باید در نظر داشت به دلیل خراشی بودن برشکار مجبور به تماس تورچ با قطعه برشکار می باشد. این امر باعث می شود تا موارد مصرفی شامل گپ و نازل و الکترود نازل بیشتری مورد استفاده که در دراز مدت به صرفه نیست و هم عمل برشکاری نسبت به دستگاه برش پلاسما یا همان دستگاه کات یا CUT پلاسما سخت شود.

لازم به ذکر است شرکت آینده سازان تسلا با یاری خداوند متعال توانسته است در راستای ارضای نیاز شما مشتریان گرامی تعداد  متنوعی از این محصولات برش پلاسما را فراهم سازد که اسامی به شرح ذیل می باشد.

برش پلاسما

طرز کار دستگاه برش پلاسما پایلوت دار تسلا :

بعضی از مصرف کنندگان عزیز این نوع دستگاه جوش و برش پلاسما به دلیل داشتن امکانات که می توان روی دستگاه CNC نصب کرد با تغییرات کوچکی مثل تغییرات مدل تورچ پلاسما بر روی CNC نصب می کنند. دستگاه برش پلاسمای تسلا به دلیل بهره مند بودن از تکنولوژی های به روز مثل سیستم کنترل ارتفاع و امکاناتی که نصب بر روی CNC را سهولت می بخشد می توان به راحتی روی سیستم CNC نصب نمود.

برای نصب این دستگاه روی CNC ابتدا تورچ دستگاه پلاسما را متناسب با سایز میز CNC (طول میز) انتخاب می نماییم که در این مرحله گردنه تورچ شما از حالت دستی به حالت اتومات مستقیم در می آید و در حالی که طول تورچ پلاسمای شما متناسب با طول میز انتخاب شده است روی بازوی CNC نصب شده و با برنامه هایی که به Plc دستگاه CNC داده می شود، می تواند انواع برش ها را در سایزها، شکل ها و قطرهای مختلف برشکاری کند. در جریان باشید در زمان کار کردن با دستگاه برش پلاسما خیلی آیتم ها از اهمیت بسیاری در نحوه ی برش، تمیزی برش، سرعت برش برخوردار است که به برخی از آنها در ذیل اشاره می کنیم :

  • مقدار فشار زیاد در لحظه برشکاری (متناسب با قطر فلز باید انتخاب شود) 
  • اکترود دو نازل پلاسما (متناسب با سایز برشکاری و نوع تورچ باید انتخاب شود)
  • کیفیت خود تورچ پلاسما
  • خشک بودن باد خروجی
  • تنظیمات سیستم کنترل ارتفاع
نکته مهم :

تمامی محصولات مذکور با نصب و راه اندازی رایگان برای مشتریان مسیر است. تمامی دستگاه های برش تسلا دارای 5 سال گارانتی بی قید و شرط می باشد.

مزایا و دستگاه برش پلاسمای تسلا واقعی بودن قدرت دستگاه ها می باشد. که در صورت نیاز می توانید ویدیوهای ارسالی از مشتریان محترم تسلایی را در رابطه با دستگاه برش پلاسما ببینید. با مراجعه به سمت آپارات یا پیچ Teslawelding در اینستاگرام قابل مشاهده می باشد.

از فعالیت های دیگر شرکت تسلا برگزاری لایوهای آموزشی تخصصی رایگان در این حوزه می باشد که مسئله بسیاری از صنعت کاران را به صورت رایگان حل می کند.

اما آنچه که در بحث نصب و راه اندازی دستگاه برش پلاسما هائز اهمیت است فقط کیفیت خود دستگاه نمی تواند باشد. عواملی از  قبیل فشار باد، تمیز بودن و خشک بودن باد خروجی از کمپرسور، رطوبت گیر حرفه ای و تورج پلاسمای مناسب با دستگاه CUT خریداری شد و مورد استفاده گردنه تورچ پلاسما و از همه مهمتر که بیشترین تاثیر را در تمیزی برشکاری دارد. در صورت نیاز به مشاوره در زمینه ی خرید این گروه از محصولات می توانید به صورت رایگان از شرکت تسلا بهره ببرید.

 

 

نوشته های مشابه