دستگاه جوش, مقالات

دستگاه جوش CO2 چیست؟ کاربرد، عملکرد، مزایای آن

دستگاه جوش CO2 چیست؟ کاربرد، عملکرد، مزایای آن

دستگاه جوش CO2

جوشکاری فرآیند تولیدی است که مواد، معمولاً فلزات یا ترموپلاستیک‌ها را با استفاده از حرارت زیاد برای ذوب کردن قطعات و اجازه دادن به سرد شدن آنها، به هم متصل می‌کند و باعث همجوشی می‌شود. دستگاه جوش CO2 نوع نسبتا جدیدی از دستگاه جوش است که با موتور گاز کار می کند. یعنی نیازی به شعله نیست و برای جوشکاری نیازی به اکسیژن ندارید. CO2 می تواند از منابع مختلفی از جمله گازهای طبیعی، اکسیژن و مایعات دیگر مانند متانول یا گازوئیل به دست آید. CO2 را می توان با فشار بسیار بالا تامین کرد و معمولاً از مخلوطی از هوای فشرده و گاز استفاده می شود. این به آن انرژی زیادی می دهد که بسیار قدرتمند است و می تواند نیازهای کاربر را به طور بسیار کارآمد برآورده کند.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

فرآیند جوشکاری CO2 چگونه کار می کند؟

در جوشکاری CO2 از یک سیلندر گاز برای تامین گاز فعال استفاده می شود. با این حال، جوش CO2 با استفاده از سیم جوش پر از گاز نیز امکان پذیر است. در حین جوشکاری، یک سیم جوش با استفاده از یک مشعل جوشکاری به سمت حوضچه جوش قطعه کار که قرار است جوش داده شود، تغذیه می شود. سیم جوش همراه با حوضچه مذابی که در حین جوشکاری ایجاد می شود ذوب و ذوب می شود. حوض مذاب در واقع فلز مذاب است. تا حدی در اثر ذوب ماده اولیه، ماده ای که در حال جوشکاری است، ایجاد می شود.

روش های مختلفی وجود دارد که چگونه الکترودها به دستگاه جوش CO2 عرضه می شوند. یکی از روش‌های متداول از طریق یک الکترود فلزی نازک است که با جریان الکتریکی مثبت تغذیه می‌شود و از طریق یک سیم تغذیه به حوضچه جوش متصل می‌شود.

برای کار با این نوع دستگاه جوش CO2، چندین چیز مختلف وجود دارد که باید در دست داشته باشید. یکی از اینها فیدر سیمی است. شما همچنین به یک مخزن CO2، یک جوشکار، یک گاز محافظ، یک اتصال دهنده تغذیه سیم و فشار هوای مناسب برای سیم جوش خود نیاز دارید.

دستگاه جوش CO2 چیست؟ کاربرد، عملکرد، مزایای آنچگونه از دستگاه جوش CO2 استفاده کنیم؟

هنگام استفاده از دستگاه جوش CO2، باید روش صحیح استفاده از کنترل ها را بدانید. شما نباید اجازه دهید قوس خود را بسوزاند، زیرا اگر این کار را انجام دهید به آنقدر قدرت یا کیفیت نخواهید داشت. با نزدیک شدن به حوضچه جوش، همیشه با افزایش آهسته ولتاژ قوس بر روی قطعات کار خود شروع کنید. این تضمین می‌کند که یک جوش خوب و یکنواخت داشته باشید و در تلاش برای راه‌اندازی قوس، خود را نسوزانید. هنگامی که قوس را راه اندازی کردید، باید از منبع تغذیه مناسب و فشار هوای مناسب استفاده کنید تا مطمئن شوید که قوس داغ باقی می ماند.

مزایای دستگاه جوش CO2

یکی از مزایای این نوع دستگاه جوش، قابلیت کارکرد در هر دو محدوده جریان جوشکاری تیگ و MIG می باشد. این امکان را به شما می دهد تا از محدوده جریان جوش MIG موجود خود در هر زمان که نیاز دارید استفاده کنید و همچنین در صورت تمایل می تواند در محدوده جریان جوشکاری و چسبندگی کار کند. این بدان معناست که شما می توانید با جریانی که برای کار مورد نظر مناسب است به کار خود ادامه دهید و دیگر نگران محدودیت در جریانی که در حال کار هستید چه چیزی می تواند و چه چیزی نمی تواند استفاده شود، نخواهید بود. بسیاری از افراد ترجیح می دهند از دستگاه جوش CO2 در محدوده جریان تیگ و چسب استفاده کنند، زیرا این توانایی را به آنها می دهد تا از موادی که در اختیار دارند استفاده کنند و بهترین جوش های ممکن را به دست آورند. جوشکاری با دی اکسید کربن زمان جوش را بسیار کاهش داده و به دلیل قیمت پایین و پایین دی اکسید کربن، هزینه ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

تفاوت بین جوشکاری CO2 و MIG چیست؟

مزیت جوشکاری CO2 این است که یک فرآیند جوشکاری نسبتا ارزان است. CO2 یک گاز محافظ ارزان است. به غیر از گاز محافظ، هیچ تفاوتی بین جوش CO2/MAG و جوش MIG وجود ندارد. فرآیند جوشکاری دقیقاً مشابه است. از یک دستگاه جوش می توان در هر دو فرآیند جوشکاری استفاده کرد. خوب است این واقعیت را در نظر بگیریم که جوش CO2 برای جوشکاری فلزات بی اثر مناسب نیست. فلزات گرانبها نیز نامیده می شود. این به این دلیل است که مواد به اثر سایر مواد مانند گازهای فعال واکنش نشان نمی دهند.

در طول جوشکاری CO2، دستگاه جوش ولتاژ ثابتی را تامین می کند. این ولتاژ ثابت یک قوس اتصال کوتاه بین سیم جوش و موادی که قرار است جوش داده شود ایجاد می کند. اتصال کوتاه به دلیل اتصال کوتاه دمای بالایی بین مشعل جوش و قطعه کار ایجاد می کند. این امر باعث ذوب شدن لبه های جوش می شود. لبه های جوش همراه با سیم جوش، حوضچه جوش را تشکیل می دهند. با سرد شدن، حمام مذاب سخت می شود. یک اتصال جوشی قوی ایجاد می شود.

پایان

به طور خلاصه یکی از بهترین نوع دستگاه جوش های موجود در بازار، دستگاه جوش CO2 می باشد. شرکت تسلا واردکننده انواع دستگاه جوش می باشد که محصولات خود را با 5 الی 7 سال ضمانت به مشتریان عزیز خود ارائه می کند. برای خرید و کسب اطلاعات می توانید با شماره تماس 66171735-021 با ما در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه