دستگاه جوش

دستگاه جوش آرگون AC/DC 315P یا دستگاه جوش Tig AC/DC؟

AC/DC 315P دستگاه جوش

اصطلاح دستگاه جوش آرگون AC/DC 315P صحیح می باشد یا دستگاه جوش Tig AC/DC؟

فرایند جوشکاری به نام جوشکاری آرگون متاسفانه به غلط در بین جوشکاران مصطلح شده است. همانطور که می دانید آرگون یک نوع گاز محافظ خنثی می باشد که در فرایند جوشکاری Tig که به دو صورت Tig AC/DC و Tig DC ایفای نقش می کند.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

جالب است بدانید که دستگاه جوش Tig که با گاز آرگون کار می کند، در دو نوع عمومی Tig AC/DC و Tig DC یافت می شود.

از طرفی دیگر چون فرایندهای دیگری از جوشکاری هستند که با گاز آرگون کار می کنند، برای مثال ما در فرایند جوشکاری میگ که با دستگاه جوش mig mag قابل اجرا می باشد در حالت جوشگاری mig از گاز آرگون استفاده می کنیم پس دلیل بر این نمی شود که این دستگاه جوش را هم دستگاه جوش آرگون نامید، که متاسفانه این نوع دستگاه جوش ( mig mag ) باز با اصطلاح غلط دستگاه جوش co2 در بازار دادو ستد می شود.

 فرایند جوشکاری تیگ چیست؟

در گروه فرایندهای جوشکاری قوس باز گاز محافظ علاوه بر فرایند گاز الکتریکی که خیلی متداول نیست و شباهت زیادی با جوشکاری سرباره الکتریکی دارد. فرایندهای جوشکاری دیگری هست که از گاز محافظ برای محافظت از حوضچه ی مذاب جوشکاری استفاده می کنند و سابقه ی طولانی تر هم دارند و همچنین از لحاظ دقت، تمیزی و کیفیت جوش از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

 دستگاه جوش آرگون AC/DC 315P یا دستگاه جوش Tig AC/DC؟یکی از مهمترین این فرایندهای جوشکاری، فرایند جوشکاری Tig می باشد که در اصطلاح به فرایند جوشکاری الکترود تنگستنی با گاز محافظ آرگون می باشد. توجه بر روی استفاده از گازهای خنثی برای محافظت از قوس و حوضچه ی مذاب از سال 1940 نسبت به قبل بیشتر شد. دستگاه جوش های Tig آن زمان به دلیل نداشتن سیستم های امروزی که الان هم خیلی از شرکت ها از آن غافلند به اسم HF یا های فرکانس باید در هنگام جوشکاری برای ایجاد قوس الکتریکی حتما الکترود تنگستنی بر روی قطعه کارمالش داده می شود که همین عمل باعث ورود ناخالصی های  تنگستن به داخل حوضچه ی مذاب در نقطه شروع می شد، که یکی از علل مهم پروسیتی می شد.

در جریان باشد که در حال حاضر شرکت جوش و برش تسلا با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا توانسته است دستگاه های جوشکاری Tig AC/DC و Tig DC را با بروزترین و کاربردی ترین پارامترها موجود کند.

شاید برای شما جای سوال شد که سیستم های فرکانس چیست؟ لازم است بدانید که سیستم HF یا های فرکانس به عبارتی جرقه فرکانس بالا می باشد که باعث می شود تا قوس الکتریکی بدون نیاز به نوک زدن الکترود به قطعه کار در لحظه معین آغاز شود.

کاربرد دستگاه جوش آرگون  Tig AC/DC 315P تسلا چیست؟

از این نوع دستگاه جوش Tig تسلا بیشتر برای جوشکاری ورق های منیزیم و قطعات آلومینیومی در حالت Tig AC و در حالت Tig DC برای جوشکاری فولاد زنگ نزن مثل استیل استفاده می شود.

این دستگاه به علت دارا بودن سیستم پالسی می تواند قطعات و ورق های زیر یک میل راهم دجوشکاری نماید. در جریان باشید که جوشکاری ورق های زیر یک میلیمتر از حساسیت بالایی برخوردار می باشد و کار هر دستگاه جوشی نیست.

دستگاه جوش Tig 315 AC/DC تسلا برای جوشکاری سرسیلندرهای الومینیومی می باشد که می دانید جوش های سرسیلندر باید به صورت نفوذی و با آب بندی درجه بالا اتفاق بیافتد.

شرکت تسلا

شرکت جوش و برش تسلا توانسته است رضایت مشتریان تسلایی را در این زمینه کسب کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به پیج اینستاگرام Teslawelding سر بزنیدو از اطلاعات بروز جوش و برش بهره مند شوید.

نوشته های مشابه