دستگاه جوش, مقالات

چه دستگاه جوشی بخریم؟

چه دستگاه جوشی بخریم؟

چه اطلاعاتی برای خرید دستگاه جوش نیاز است بدانیم؟ برای خرید دستگاه جوش شما باید اطلاعاتی داشته باشید تا بهترین و مناسب ترین دستگاه مطابق با نیازتان بخرید، اما این اطلاعات چیست؟ از کجا باید این اطلاعات را به دست آوریم؟

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

اگر فردی فنی هستید یا برای استفاده ی شخصی خود نیاز به دستگاه جوش دارید، باید مهارت و تکنیک های جوشکاری، فرآیندهای اساسی موجود، وزن و حجم، قابلیت ها، ارزان و در عین حال باکیفیت، مزایا و معایب هر کدام را در بدانید. این اطلاعات یا مشاوره و راهنمایی درباره دستگاه جوش را می توانید از طریق تماس با مشاوران شرکت تسلا (66171735-021) به دست بیاورید.

دستگاه جوش و جوشکاری

دستگاه جوش یک ابزار ضروری برای هر کار مرتبط با ساخت و ساز است که نیاز به فلزکاری دارد. دستگاه های جوش برای ایجاد جوش های قوی با اعمال دماهای بالا استفاده می شود که به طور قابل توجهی بیشتر از موارد مورد نیاز برای پخت و پز یا سوزاندن است. جوشکاری تعریف ساده‌ای دارد، جوشکاری اتصالی بین قطعات مختلف فلز است. زمانی که گرما و حرارت به نقطه‌ای از فلز می‌رسد، فلز ذوب می‌شود. فلز به‌راحتی به یک قطعه فلز دیگر می‌چسبد و یا به‌اصطلاح جوش می‌خورد.
این گرما به‌وسیله یک جرقه الکتریکی و یا به‌وسیله شعله گاز تولید می‌شود. قبل از انتخاب و خرید دستگاه جوش به نکات زیر توجه کنید. زیرا دستگاه جوش خریداری‌شده باید نیازهای مختلف شمارا برطرف سازد.

ابتدا جنس فلز خود را مشخص کنید. نوع جنس بر روی انتخاب دستگاه جوش شما تأثیر گذار خواهد بود. پس ضروری است ابتدا مشخص شود روی چه فلزی قصد انجام جوش‌دارید؟ (فولاد، آلومینیوم، چدن، تیتانیوم)

  • فولاد :اگر جنس فلز شما فولاد است باید بدانید که فولاد در برابر گرما مقاومت بالایی دارد. نتیجه جوش فولاد بسیار زیبا و تمیز خواهد بود.
  • آلومینیوم: این فلز هم در برابر گرما مقاومت بالایی دارد و برای ذوب شدن به گرمای زیادی نیاز دارد.
  • تیتانیوم: از این فلز گران‌قیمت در ساخت هواپیماها و دوچرخه‌سازی استفاده می‌شود.
  • چدن: از این فلز در صنعت موتورسیکلت‌ها و بدنه اتومبیل استفاده می‌شود. چدن نیاز به شدت‌جریان خیلی بالایی همچون فولاد ندارد.
    بعد از مشخص شدن نوع فلز به‌شدت جریان دقت کنید. شدت‌جریان رابطه مستقیمی باضخامت فلز دارد. هرچقدر فلز ضخامت بیشتری داشته باشد باید شدت‌جریان بالایی تولید شود.

چه دستگاه جوشی بخریم؟

مثلاً در ذوب فلزی همچون فولاد نیاز به دستگاهی با توان بالا داریم. البته نیازمند بالا بردن هزینه خرید دستگاه شماست. نوع محلی که جوشکاری انجام می‌شود نیز به خرید دستگاه جوش کمک می‌کند. در مصارف خانگی اینورتر تک فاز و در مصارف صنعتی اینورتر سه فاز لازم است.

به مصرف برق دستگاه جوش دقت کنید. مصرف برق در دستگاه جوش اگر پایین باشد یک ویژگی بزرگی محسوب می‌شود. در دسته‌بندی دستگاه‌های جوش اینورترها مصرف برق پایینی دارند. همچنین ترانس‌ها مصرف برق بالایی دارند. نکته: مصرف برق اگر بالا باشد به سیم‌کشی داخل ساختمان آسیب وارد می‌کند. پس برای خرید دستگاه جوش به مصرف برق دقت لازم را داشته باشید.

پارامتری بر روی همه دستگاه‌های جوش و یا داخل دفترچه راهنما نوشته‌شده است. این پارامتر نشان‌دهنده چرخه عملکرد دستگاه جوش است. پارامتر نشان‌دهنده مدت ‌زمانی است که دستگاه جوش قادر می‌باشد بدون توقف عملیات جوشکاری را ادامه دهد.

به لوازم جانبی که همراه دستگاه جوش به شما ارائه می‌شود دقت کنید. دستگاه جوش خریداری‌شده باید دارای انبر الکترود گیر و کابل رابط باشد. تهیه کردن این دو قطعه کار آسانی نیست.

خدمات پس از فروش

دوستان عزیز در هنگام خرید دستگاه جوش توجه به دو نکته مهم ضروری است. به ضمانت خدمات پس از فروش دقت نمایید. همچنین توجه به نوع گارانتی دستگاه جوش بسیار حائز اهمیت است. زیرا دستگاه انتخابی باید دارای پشتیبانی قطعات و خدمات مناسب باشد، تا هر زمانی که دستگاه دچار عیب و ایرادی شد بتوانید دستگاه را بدون دردسر و هزینه کردن هنگفت تعمیر نمایید. برای خرید می توانید به شرکت تسلا در ارتباط باشید، شرکت تسلا با گارانتی 5 تا 7 سال دستگاه جوش های خود خیال شما را بابت خرید راحت می کند.

نوشته های مشابه