دستگاه جوش

دستگاه جوش آرگون چند مدل دارد؟؟؟؟

مدل های دستگاه جوش

اول اینکه باید بدانیم چند مدل دستگاه جوش آرگون داریم و با چه اسم هایی در بازار جوش و برش بین دوستان جوشکار صدا می شود. قابل ذکر است که دوستان جوشکار دستگاه جوش آرگون را دستگاه جوش آلومینیوم – دستگاه جوش آرگون – دستگاه جوش آرگون AC – دستگاه جوش آرگون DC – دستگاه جوش آرگون استیل – دستگاه جوش آرگون AC/DC – دستگاه جوش آرگون tig DC و دستگاه جوش آرگون  Tig AC/DC می نامند.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

اما آنچه لازم است در مورد دستگاه جوش آرگون بدانیم جیست؟

دستگاه جوش آرگون متناسب با نوع استفاده در صنعت جوشکاری عموما به دو نوع : دستگاه جوش آرگون Tig AC/DC : AC/DC و دستگاه جوش آرگون tig DC : DC تقسیم می شود.

آنچه ذهن مارا درگیر می کند این است که، دستگاه جوش آرگون DC ( دستگاه جوش آرگون tig DC ) و دستگاه جوش آرگون AC/DC ( دستگاه جوش آرگون  Tig AC/DC ) هر کدام برای چه نوع جوشی تعریف شده اند؟

لازم به ذکر است که دستگاه جوش آرگون DC که معمولا جوشکاران به اسم دستگاه جوش آرگون ( دستگاه جوش آرگون tig DC ) می شناسند نمی تواند تمامی فلزات را جوشکاری نماید. دستگاه جوش آرگون tig DC به غیر از آلومینیوم و منیزیم می تواند بقیه ی فلزات را جوشکاری نماید. معمولا جوشکاران بیشتر موارد دستگاه جوش آرگون tig DC  را برای جوشکاری فلزات استیل به کار می برند. البته همانطور که اشاره شد این دستگاه جوش می تواند فلزات دیگر را هم جوشکاری نماید، این مورد با تصمیم کارفرمایان گرامی انجام پذیر می باشد. در جوشکاری آرگون DC به دلیل درگیر بودن دو دست جوشکار و نوع فرایند جوشکاری سرعت جوشکاری به صورت کندتر پیش می رود، به همین دلیل است که در هر جایی از جوشکاری Tig استفاده نمی کنند. در جریان باشید در جوشکاری تیگ یا همان دستگاه جوش آرگون باید از گاز آرگون استفاده کنیم که این گاز نسبت به گازهای دیگر گرانتر می باشد.

مسئله ی بعدی در جوشکاری تیگ یا همان جوشکاری آرگون همانطور که در بالا اشاره شد کند بودن سرعت جوشکاری است که معمولا کارفرمایان روش دیگری برای جوشکاری استفاده می کنند، مثلا یکی از این روش های جوشکاری CO2 یا جوشکاری میگ می باشد که در مقاله های بعدی به آن و نحوه ی عملکردش اشاره خواهیم کرد.

مدل های دستگاه جوشمزیت های جوشکاری تیگ :

  • به پاکسازی بسیار کمی نیاز دارد.
  • تمام ورق های فلزی را در هر وضعیتی جوش می دهد.
  • جوشکاری بااین دستگاه می تواند طولانی مدت و بی وقفه باشد.
  • کیفیت بسیار بالایی دارد.
  • جوشکاری با دستگاه جوش تیگ بدون پاشش و تمیز می باشد.
  • مهم ترین ترین مزیت جوشکاری تیگ نسبت به جوشکاری های دیگر (Mig) معمولا در ظرافت و استحکام جوش می باشد.

شرکت تسلا در رابطه با این نوع جوشکاری دو مدل از دستگاه جوش DC200 و دستگاه جوش آرگون معمولی DC200 را دارد.

دستگاه جوش آرگون AC/DC یا همان دستگاه جوش آرگون  Tig AC/DC، این نوع دستگاه جوش Tig به دستگاه جوش آلومینیوم هم معروف است، در حالت AC آلومینیوم و منیزیم را جوشکاری می کند و در حالت DC بقیه فلزات را جوشکاری می کند. این نوع جوشکاری هم با توجه به درگیر بودن دو دست جوشکاری روند کندی را در مراحل جوشکاری طی می کند. معمولا دستگاه جوش آرگون  Tig AC/DC را برای جوشکاری سر سیلندرهای ماشین یا تمامی فلزات آلومینیمی را مورد استفاده قرار می گیرد، که در مورد هر یک از این دستگاه جوش ها در آینده توضیح خواهیم برای اطلاعات بیشتر در نصب و راه اندازی به پیج اینستاگرام (TESLA welding) مراجعه فرمائید.

اطلاع داشته باشید، شرکت جوش و برش تسلا متناسب با مصرف مشتریان محترم دو نوع از این محصولات را دارد.

  • دستگاه جوش تیگ ac/dc 200 پالسی
  • دستگاه جوش آرگون ac/dc 200 پالسی
  • دستگاه جوش تیگ پالسی ac/dc 315
  • دستگاه جوش آرگون ac/dc 315 پالسی

نوشته های مشابه