دستگاه جوش, مقالات

دستگاه جوشکاری با دو نوع تکنولوژی

دستگاه جوشکاری با دو نوع تکنولوژی

دستگاه جوشکاری

در هر دستگاه جوش دو قطب آند و کاتد وجود دارد. برخورد قطب آند و کاتد باهم باعث می‌شود واکنشی روی دهد و جوش فلزات اتفاق افتد. حرارت در بخش کاتد دستگاه جوش 3200 درجه و حرارت در بخش آند دستگاه جوش تا ۳۹۰۰ درجه به وجود می‌آید. هنگام اتصال الکترود به دستگاه جوشکاری دمایی حدود ۲۶۰۰ درجه را برای آن در نظر می‌گیرند که این دما برای جوش دادن هر نوع فلزی کافی است. این اختلاف دمایی به این دلیل رخ می‌دهد که حدود ۴۰ درصد گرمای تولیدشده به‌صورت تلفات گرمایی به هدر می‌رود.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

پس از نزدیکی نوک الکترود به محل جوش، حدود ۹۰ درصد از قطرات مذاب به حوضچه مذاب وارد می‌شود و ۱۰ درصد بقیه به اطراف پراکنده می‌شود. برای آنکه جوش ایجاد شده از مقاومت بالایی برخوردار باشد لازم است قطر الکترود را مناسب در نظر بگیریم. استفاده از الکترود با قطر مناسب سبب می‌شود تا جوش به‌صورت کامل انجام شود. اگر الکترود با قطر بیشتر انجام شود بخشی از تفاله در ریشه جوش خواهد ماند و باعث می‌شود استحکام و قدرت نهایی جوش ایجادشده توسط دستگاه جوش کاهش یابد.

آنچه که باید در مورد دستگاه جوش و سیستم داخلی آنها بدانیم چیست؟

آنچه که لازم است در زمان خرید دستگاه جوش اینورتر بدانیم مربوط به برد و سیستم داخلی دستگاه است. مهم است بدانیم برد و سیستم داخلی دستگاه از چه تکنولوژی برخوردار می باشد.

در ساخت انواع دستگاه جوش اعم از:

  • دستگاه جوشکاری اینورتر الکترود (MMA)
  • دستگاه جوش آرگون Tig DC-Tig AC/DC
  • دستگاه جوشکاری Mig) CO2)
  • دستگاه برش پلاسما (CUT)

در بازار معمولا از دو نوع تکنولوژی استفاده می شود. نوع اول برگرفته از تکنولوزی IGBT  و نوع دوم برگرفته از تکنولوژی mosfet می باشد. در دستگاه جوشکاری ها از نوع تکنولوزی ماسفت و تکنولوژی IGBT می توان به تعداد بردها اشاره کرد.

دستگاه جوشکاری با دو نوع تکنولوژیتکنولوژی ماسفت :

ماسفت فناوری اساسی برای اکثر ترانزیستورهای گسسته، منطق دیجیتال، مدارهای مجتمع (IC) و ترانزیستور لایه نازک (TFT) LCD است. از ویژگی های ماسفت ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • ماسفت ها انرژی کمتری مصرف می کنند.
  • آنها سرعت سوئیچینگ بالاتری نسبت به سایر انواع ترانزیستور دارند.
  •  می توانند به راحتی کوچک شوند و در تراکم های بالا بسته بندی شوند.
  • ماسفت ها برای مدارهای مجتمع عالی باشند.
  • فقط به ساخت و پردازش نسبتاً ساده نیاز دارند.

دستگاهی که از تکنولوژی ماسفت برخوردار می باشد دارای سه برد و گاها 4 برد می باشد. در این نوع دستگاه جوشکاری عوامل زیادی از قبیل تعداد ماسفت، نوع ماسفت، برند انها و عوامل بسیار دیگری در کیفیت جوش تاثیر می گذارد.

پس در هنگام خرید باید بدانیم دستگاه جوش مورد نظر برای خرید دارای چه سیستمی است؟ دستگاه جوشکاری از چه نوع تکنولوژی برخوردار است؟ اگر از تکنولوژی ماسفت برخوردار است اولا چند برد است، چه نوع ماسفتی و چه تعدادی و چند خازن و چه نوع خازنی دارا می باشد.

سیستم و تکنولوژی IGBT :

هنگام خرید دستگاه جوشکاری که از سیستم و تکنولوژی IGBT برخوردار می باشد، به نوع و تعداد IGBT ها، قدرت IGBT ها، همچنین تعداد خازن، نوع برند و کیفیت آنها دقت کنید. IGBT ها برای کاربردهای با ولتاژ بالا و جریان بالا مناسب هستند و برای راه اندازی برنامه های کاربردی پرقدرت با ورودی کم مصرف طراحی شده اند. دستگاه جوشکاری که دارای تکنولوژی IGBT است در نوع تک برد، سه برد و گاهی 2 برد نیز یافت می شود. در مورد دستگاه جوشکاری با تکنولوژی IGBT از نوع تک برد تعداد IGBT ها، نوع و کیفیت خازن ها و… در کیفیت جوشکاری تاثیر گذار است.

جوش و برش تسلا با توجه به نیاز مشتریان گرامی انواع دستگاه جوشکاری را ارائه می دهد. انواع دستگاه جوشکاری IGBT و دستگاه جوشکاری ماسفتی در جوش و برش تسلا قابل ارائه می باشد. همچنین آماده ارائه مشاوره به صورت رایگان در راستای خرید مشتریان و هم میهنان گرامی می باشد.

برای اطلاعات بیشتر از دستگاه جوش هایی با سیستم و تکنولوژی IGBT و تکنولوژی ماسفت می توانید با شرکت تسلا در تماس باشید تا در هنگام خرید دستگاه جوش اطلاعات کامل داشته باشید.

نوشته های مشابه