دستگاه جوش

سوالات متداول جوشکاری آرگون با دستگاه جوش آرگون

دستگاه جوش آرگون

جوشکاری آرگون

جوشکاری آرگون با استفاده از دستگاه جوش آرگون برای ایجاد قوس جوشکاری از الکترود تنگستن استفاده می کند. دستگاه جوشکاری آرگون که دستگاه جوش تیگ نیز خوانده می شود، جوشکاری را به دو شکل، جوش آرگون Tig Dc و جوش آرگون AC/DC یا تیگ AC/DC انجام می هد. این نوع جوشکاری در بسیاری از صنایع ها و پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که از اسم این جوشکاری مشخص است این نوع جوشکاری با استفاده از گاز آرگون (بی رنگ و بی بو با نماد شیمیایی Ar جزء گازهای نجیب می باشد) انجام می شود.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

در ادامه ی مقاله به تعدادی سوال درباره ی جوشکاری آرگون پاسخ داده ایم و امیداریم برای شما مشتریان گرامی مفید واقع شود.

چرا از آرگون در جوشکاری استفاده می کنند؟

آرگون گازی است که واکنش شیمیایی پایینی دارد، این بدان معنی است که می تواند به عنوان گازی عمل کند تا سایر گازها را بدون دخالت خود در فرآیند جوشکاری دور کند. این گاز برای اکسید شدن و جوشکاری تیگ مفید است و می تواند برخی از نقص های جزئی را از بین ببرد. همچنین می توان گفت  در جوشکاری MIG در ترکیب با دی اکسید کربن استفاده می شود زیرا به پایداری بهتر قوس کمک می کند.

آرگون اغلب به عنوان یک عامل محافظ برای محافظت از جوشکارها در برابر دمای بسیار بالا استفاده می شود. با این حال، این دماهای بالا برای تبدیل فلز به مایع ضروری است، بنابراین می توان آن را به روش های مختلفی قالب گیری کرد. بیشتر فلزات نیز در این دماها ذوب می شوند و به همین دلیل می توان آنها را به راحتی جوش داد و به شکل مناسب شکل داد. نقشی که آرگون در این فرآیند ایفا می کند محافظت از فلزات در حال ذوب است. هنگامی که فلزات با دمای بالا مواجه می شوند، می توانند در برابر برخی از گازهای موجود در هوای اطراف خود واکنش نشان دهند. این می تواند با چیزهایی مانند نیتروژن، اکسیژن و هیدروژن موجود در اطراف خود واکنش نشان دهد که می تواند منجر به پیامدهای نامطلوب شود. گاز آرگون به فلزات اعمال می شود،

آرگون چگونه در جوشکاری استفاده می شود؟
به عنوان یک گاز محافظ عمل می کند. این بدان معنی است که از ناحیه جوش و الکترود تنگستن از آلودگی در طول فرآیند محافظت می کند. تصور کنید که گاز در اطراف سطح فلز پخش می شود و یک اتمسفر یا لایه اوزون ایجاد می کند که جوش را از آلاینده های خارجی عایق می کند.

دستگاه جوش آرگونخطرات جوشکاری آرگون چیست؟
هنگام جوشکاری آرگون باید توجه داشته باشید چه اقداماتی احتیاطی ای برای ایمن تر بودن جوشکاری انجام دهید. جوشکاری با گاز آرگون نسبتاً ایمن است. این گاز غیر قابل اشتعال است و همچنین هیچ چیز سمی از خود ساطع نمی کند، به همین دلیل است که جوشکاران می توانند به طور مرتب از آن استفاده کنند. این همچنین به این معنی است که گاز آرگون در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت، شعله یا جرقه نمی سوزد.

در جوشکاری آرگون یکی از بزرگترین خطراتی که ممکن است به وجود بیایید، افزایش گاز آرگون در هوای اطراف است. گاز آرگون سی و هشت درصد چگالی تر از هوا است یعنی هنگام استفاده از این گاز، جو اطراف ممکن است دارای مقدار بیشتری آرگون نسبت به هوای مورد نیاز برای تنفس باشد. به همین دلیل است که توصیه می شود جوشکاری آگون در فضای باز یا در فضایی با تهویه کافی انجام شود.

فرایند خنک شدن بعد از اتصال دو قطعه در جوشکاری آرگون با دستگاه جوش آرگون به چند روش می باشد؟

این فرایتد به دو صورت می تواند انجام شود:

  1. خنک شدن توسط هوا و گاز محافظ
  2. خنک شدن توسط آب و گردش آب

در جوشکاری هایی که به روش جوش آرگون صورت میگیرد، به دلیل اینکه حرارت کوتاه مدتی ایجاد می کنند، توسط هوا خنک خواهند شد و به دلیل اینکه گاز آرگون با اکسیژن اکسید نمی شود، خنک کردن آن توسط هوا بسیار کاربرد دارد.

چه ابزارها و تجهیزاتی در جوشکاری آرگون با دستگاه جوش آرگون به کار می روند؟

  • دستگاه جوش آرگون
  • منبع تغذیه
  •  رگلاتور
  •  الکترود تنگستن
  •  کابل
  •  سیم جوش یا فیلر
  •  تورچ جوشکاری آرگون
  •  سیلندر گاز محافظ
  •  شیلنگ و بست های گاز
  • کپسول گاز
  • ماسک
  • دستکش

جوش با دستگاه جوش آرگون برای چه فلزاتی مناسب است؟

همه ی فلزات با دستگاه جوش آرگون قابل جوشکاری هستند شما میتوانید فلزاتی از قبیل آلومینیوم،منیزیوم و آلیاژهای آنها، فولادهای کربنی، فولادهای آلیاژی، فولادهای ضد زنگ مثل انواع استیل، مس، برنج، آلیاژهای نیکل، تیتانیوم، قلع، سیلیکون را جوشکاری کنید.

چه الکترودهایی در جوشکاری آرگون کاربرد دارد؟

  • الکترود تنگستن خالص (سبز رنگ) برای جوش آلومینیوم استفاده می شود و حین جوشکاری پت پت می کند.
  • الکترود تنگستن توریم دار که دو نوع دارد.
  • الکترود تنگستن زیرکونیم دار که علامت مشخصه آن رنگ سفید است.
  • الکترود تنگستن لانتان دار که مشکی رنگ است.
  • الکترود تنگستن سزیم دار که طلایی رنگ است.

برای خرید و انتخاب انواع دستگاه جوش و برش با مشاوران و متخصصان شرکت تسلا تماس بگیرید و خریدی با اطمینان و ضمانت داشته باشید.

نوشته های مشابه