دستگاه جوش, مقالات

وظیفه وایرفیدر در دستگاه جوش چیست؟

وظیفه وایرفیدر در دستگاه جوش چیست؟

وایرفیدر چیست؟

آنچه که لازم است در مورد وایر فیدر بدانیم این است که وایر فیدر سیستمی می باشد که وظیفه هدایت و کشش سیم را در دستگاه جوش co2 یا همان دستگاه جوش میگ مگ را دارد.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

اجزای اصلی تشکیل دهنده ی وایر فیدر به صورت ذیل میباشد :

  • ضامن تضمین فشار بر روی غلتک سیستم می باشد.
  •  قرقره سیم co2 که وظیفه ی هدایت سیم به داخل تورچ با توجه به سایز سیم را دارد.
  • و اصلی ترین جزء تشکیل دهنده ی وایر فیدر موتور یا همون پمپ وایر فیدر می باشد .

از همه مهمتر باید بدانیم که ضامن تنظیم فشار که بر روی غلتک سیم co2 سوار بوده و دارای کارایی بسیار حساس میباشد. قابل توجه است که تنظیم فشار ضامن که بر روی غلطک سیم co2 در دستگاه جوش co2 است، اگر بسیار کم باشد باعث بکس و باد بر روی قرقرهمی شود، اگر خیلی سفت باشد باعث سوختن موتور وایر فیدر در دستگاه جوش co2 می شود. همچنین مسئله ای که در وایر فیدر هاحائز اهمیت می باشد غلتک co2 بوده که وظیفه ی هدایت سیم co2 را دارد.

فیدر سیم

فیدرهای سیمی برای افزودن فلز پرکننده در حین جوشکاری رباتیک استفاده می شود. این امکان انعطاف پذیری را در ایجاد نرخ های تغذیه سیم جوش مختلف برای مطابقت با الزامات خاص برای یک مجموعه فراهم می کند. به طور معمول، فیدر سیم برای جوشکاری رباتیک بر روی بازوی ربات، جدا از منبع تغذیه نصب می شود. برای جوشکاری رباتیک، یک رابط کنترلی بین کنترلر ربات، منبع تغذیه و فیدر سیم مورد نیاز است. سیستم تغذیه سیم باید با فرآیند جوشکاری و نوع منبع تغذیه مورد استفاده مطابقت داشته باشد.

یک تغذیه کننده سیم الکترو با یک موتور با سرعت متغیر و یک موتور کنترلی برای تغذیه غلتک های قدرتی که الکترودها را با سرعت از پیش تعریف شده مشخص و یکنواختی هدایت می کنند.

نحوه جا زدن غلاتک چگونه است؟

نحوه جا زدن غلاتک با توجه به سایز سیم co2 می باشد، یعنی اگر سایز سیم co2 ما 8% باشد، سایز 8% غلتک به داخل وایر فیدر افتاده و سیم co2 8% را به تورچ دستگاه جوش co2 یا میگ مگ هدایت کند. در این مرحله سیم 8% داخل شیار غلتک افتاده و با کشی که از طریق پمپ یا موتور وایر فیدر انجام شده و به داخل تورچ هدایت می شود. لازم به ذکر است که در این وایر فیدر در عین حال سادگی وظیفه ی مهمی را در دستگاه جوش میگ مگ یا co2 ایفا میکند. بارها مشاهده شده است که طی فرایند جوشکاری قوس co2 به صورت نامنظم یا به عبارتی در ظاهر افت ولتاژ یا جریان ظاهر میشود، که عامل اصلی آن شل یا سفت بودن بیش از حد ضامن تنظیم فشار وایر فیدر می باشد.

طریقه تنظیم فشار غلتک در دستگاه جوش co2 (میگ مگ) چگونه است؟

و اما طریقه ی تنظیم فشار غلتک در دستگاه جوش co2 (میگ مگ) به چه صورت می باشد؟ برای اینکار ضامن تنظیم فشار که بر روی غلتک co2 سوار است تا حد ممکن شل می نماییم و ولوم current دستگاه جوش co2 را روی … تنظیم میکنیم. سر سیمی که از دهانه ی تورچ بیرون زده را تا کرده و در دست نگه میداریم و تورچ را سوییچ میکنیم. در این حالت چون فشار روی غلتک جهت هدایت سیم نیست غلتک بکس و باد کرده، بیرون نمی اید. در این حالت فشار ضامن تنظیم کننده فشار که به صورت پیچ می باشد تا حد ممکن زیاد میکنیم تا جایی که دیگر غلتک co2 بکس و باد نکرده و سیم را براحتی به داخل دستان جا هداتی و عبور دهد. در این لحظه که دیگر غلتک co2 بکس و باد نمیکند، یعنی فشار ضامن تنظیم فشار به درستی تنظیم شده است.

برای اینکه جوشکاری CO2 با بهترین کیفیت صورت بگیرد لوازمی باید مورد استفاده قرار بگیرد که عمر طولانی داشته باشند، اینگونه هم بهره وری بالا می رود و هم از خاموش شدن دستگاه جلوگیری می شود. نحوه فعالیت در جوشکاری اینطور است که سیم از فیدر به قطعه کار به طور مداوم حرکت کند و جریان جوش منتقل شود که نازل جوش این جریان را برقرار می کند.

پایان

لازم به ذکر است که نباید ضامن را بیش از حد سفت نماییم که در این صورت به موتور وایر فیدر صدمه خواهد زد. شما میتوانید جهت خرید دستگاه جوش و قطعات جوشکاری خود از فروشگاه تسلا اقدام فرمایید. برای این منظور میتوانید از طریق واتس اپ و یا شماره تماس های مجموعه اقدام نمایید.

نوشته های مشابه