دستگاه جوش

دستگاه جوش اینورتر چیست؟

دستگاه جوش اینورتر

دستگاه جوش اینورتر

برای اینکه جوشی با کیفیت و ماندگار داشته باشید، ابتدا باید یک جوشکار با تجربه و با مهارت انتخاب کنید سپس باید ابزار کار جوشکاری آن را به درستی انتخاب کنید. یکی از مهمترین ابزار برای جوشکاری دستگاه جوش می باشد که در جوش بسیار موثر است. یکی از این دستگاه جوش ها، دستگاه جوش اینورتر است که با استفاده از انرژی برق و حرارات بالا باعث ذوب شدن دو قطعه می شود و آنها به یکدیگر متصل می کند. این دستگاه به کمک ریکتیفایر ( مولدی که در آن جهت جریان یک سویه یا یک طرفه می شود) و سوئیچ حالت حامد جریان متناوب برق ورودی را به جریان خروجی تبدیل می کند. هنگام جوشکاری با این دستگاه جوش جوشکار می تواند مقدار جریان خروجی و ولتاژ دستگاه را تنظیم کند. این نوع دستگاه جوش از تکنولوژی بسیار بالایی برخوردار می باشد و نسبت به دستگاه های دیگر حجم، وزن و مصرف برق کمتری و از نظر قیمت نیز بسیار به صرفه می باشد.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

دستگاه جوش اینورتر دارای چرخه عملکرد بالایی می باشد، این به این معنی می باشد که یک دستگاه جوش، بعد از هر مدت زمان مشخصی استفاده، چه مقدار نیاز به استراحت دارد تا دوباره بتوان از آن استفاده کرد. این پارامتر در دستگاه های جوشکاری بر حسب درصد بررسی می شود، یعنی هرچه میزان چرخه عملکرد دستگاهی بالاتر باشد آن دستگاه توانایی این را دارد که به صورت مداوم کار کند. همچنین میزان خنک کاری دستگاه با بالا رفتن شدت جریان تولیدی افزایش می یابد.

مزایای استفاده از دستگاه جوش اینوتر

  1. این دستگاه آلودگی صوتی ایجاد نمی کند.
  2. کیفیت جوشکاری با این دستگاه افزایش یافته و مصرف انژی بهینه می باشد.
  3. حمل و نقل و نگهداری آسان ساده ای دارد.
  4.  این دستگاه ها را به راحتی می توان تنظیم کرد و عملیات جوشکاری را با آن ها انجام داد.
  5. جوشکاری با استفاده از این دستگاه جوش باعث افزایش راندمان و ضریب قدرت کاری می شود.
  6. دستگاه های جوش اینورتر از دستگاه های منبع برق نیمه هادی گرداننده با الکتریسیته استفاده می کنند .
  7.  این دستگاه‌ چرخه کاری بالایی دارد و به این ترتیب می‌توان در مدت زمان کوتاه‌تری جوشکاری بیشتری انجام داد.
  8. در جوشکاری با این دستگاه به دلیل قوس یکنواختی که ایجاد می شود، پایدار می باشد.
دستگاه جوش اینورتر
چند نکته برای خرید دستگاه اینورتر

هنگام خرید دستگاه جوش باید به نکاتی توجه کنید، تا بتوانید دستگاهی مطابق با نیاز خود خریداری کنید. وقتی به این نکات توجه می کنید بهترین دستگاه از نظر کیفیت و کارایی را انتخاب و خریداری می کنید. در ذیل به چند نکته برای خریدی مناسب و درست اشاره کرده ایم :

  •  طبق فلز مورد نظر برای جوشکاری انتخاب کنید.
  • به ضخامت فلز مورد نظر و انتخاب الکترود مناسب برای آن توجه کنید.
  •  مقدار آمپر اینورتر دستگاه.
  • از مقدار زمان جوشکاری با اینوتر یا در حقیقت چرخه کاری اینورتر را بدانید زیرا یکی از مهم ترین نکات زمان خرید می باشد.
  •  داشتن یا نداشتن صفحه نمایش دیجیتال دستگاه.
  •  داشتن یا نداشتن کلید آرک فورس یا سوییچ قدرت نفوذ جوش.
  •  توانایی جوشکاری آرگون.
  •  پالس دار یا بدون پالس دستگاه انتخابی.
نکات ایمنی برای جوشکاری
  • نصب و استفاده صحیح از جوشکار قوس الکتریکی بسیار ایمن است، اما در صورت استفاده نادرست اپراتور می تواند در معرض خطرات متعددی از جمله دود سمی، گرد و غبار، سوختگی، آتش سوزی، انفجار، شوک الکتریکی، تشعشع، صدا و استرس گرمایی قرار گیرد. هر یک از این خطرات می تواند باعث آسیب یا مرگ شود.
  • به دلیل گرما، اشعه ماوراء بنفش و جرقه های تولید شده توسط جوشکار قوس الکتریکی، پوشیدن لباس مناسب و محافظت اپراتور ضروری است.
  • ایجاد قوس بر روی یک سطح تمیز آسان تر و ایمن تر از یک سطح کثیف یا زنگ زده است. بنابراین، فلز باید همیشه قبل از جوشکاری با برس سیمی یا روش های دیگر کاملاً تمیز شود. هنگام خرد کردن سرباره یا سیم برس زدن مهره تمام شده، اپراتور باید همیشه از چشم و بدن خود در برابر سرباره و براده های پرنده محافظت کند.
  • کلاه و سپر دست باید طوری چیده شوند که گردن، صورت و گوش ها را از گرمای مستقیم قوس نجات دهند. کلاه‌های جوشکاری با صفحات فیلتر برای در امان نگه داشتن کاربران از اشعه‌های جوش قوس الکتریکی، جرقه‌ها و پاشش‌هایی که مستقیماً به کلاه‌ها و سپرها برخورد می‌کنند در نظر گرفته می‌شوند.
  • نور جوش را نبینید زیرا قرار گرفتن در معرض اشعه قوس در معرض چشم های محافظت نشده حتی به صورت لحظه ای می تواند به چشم آسیب برساند و منجر به فلاش قوس یا کراتیت فلاش شود. در شرایط مساعد، این ممکن است تا چند ساعت پس از قرار گرفتن در معرض رخ ندهد.
  • پیش از شروع به کار، تجهیزات جوشکاری و نگهدارنده الکترود خود را بررسی کنید.
  • قسمت فلزی نگهدارنده الکترود را با پوست یا پارچه خیس لمس نکنید.
  • پس از اتمام کار با اینورترجوشکاری حداقل تا ۳۰ دقیقه در محل بمانید تا مطمئن شوید، آتش سوزی رخ نداده است.
  • هنگام کار از برخورد انبر اتصال‌ها هنگام کار به یکدیگر جلوگیری کنید.

شرکت تسلا تولید کننده و وارد کننده انواع قطعات و دستگاه جوش و برش در خدمت شما مشتریان گرامی می باشد. برای مشاوره و خرید می توانید با شماره تلفن 66171735-021 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه