دستگاه جوش

نام اصلی جوشکاری چیست؟ co2، mag یا mig

نام اصلی جوشکاری چیست؟ co2، mag یا mig

دستگاه جوش co2

دستگاه جوش co2 یکی ازبهترین نوع دستگاه جوش ها می باشد که با گاز کربن دی اکسید کار می کند و برای جوشکاری قوس الکتریکی را ایجاد می کند. آنچه که باید بدانیم، جوشکاری با دستگاه جوش co2 به دو صورت امکان پذیر میباشد. قبل از اینکه در مورد این  دو نوع جوشکاری که از طریق دستگاه جوش co2 امکان پذیر می باشد را توضیح بدهیم قابل ذکر است که آنچه که تا کنون در بازار جوش و برش درباره دستگاه جوش CO2 میدانیم تا حدودی تناقض دارد.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

همانطور که  میدانید دستگاه جوش CO2 به دستگاه جوش MIG معروف است که در اصل باید دستگاه جوش co2 را دستگاه جوش mig mag بنامیم ولی اشتباها به دستگاه جوش CO2 دستگاه جوش در MIG (میگ) می گوییم. در اینجا ما نمیخواهیم که جوشکاری میگ توسط دستگاه جوش CO2 را انکار کنیم بلکه میخواهیم یاد آورشویم که دستگاه جوش CO2 دستگاه جوش (MAG) هست که می تواند به حالت MIG  هم جوشکاری کند.

خوب وقت آن رسیده که در مورد این نوع جوشکاری توسط دستگاه جوش MAG یا mig mag را به شما عزیزان توضیح بدهیم. 

دستگاه جوش mig mag که به دستگاه جوش c02 معروف می باشد به دو صورت ذیل می تواند عمل جوشکاری را انجام دهند:

  • جوشکاری mag
  • جوشکاری mig

در حالت جوشکاری mag با استفاده از گاز co2 میتوانیم از حوضچه مذاب ایجاد شده محافظت نمائیم که کلمه mag مخفف metal active gas می باشد. متاسفانه در بازار امروز بعضی از دوستان که به گاز co2 اشتباه گاز خنثی می گویند.

نام اصلی جوشکاری چیست؟ co2، mag یا migجوشکاری mag :

در طی فرآیند جوشکاری MAG، یک قوس بین الکترود و قطعه کار تشکیل می شود. جریان مستقیم در این فرآیند برای گرم کردن فلز و جوش دادن این دو به یکدیگر استفاده می شود. الکترود مورد استفاده به طور مداوم توسط یک فیدر سیمی به حوضچه جوش تغذیه می شود. این گاز محافظ فعال می تواند با فلز پرکننده که در سراسر قوس و حوضچه جوش منتقل می شود واکنش دهد و بر شیمی آن و خواص مکانیکی حاصل تأثیر بگذارد. در جوشکاری MAG از گاز فعالی استفاده می شود که باعث می شود به خوبی با فولادهای ساختمانی و ورق فلزی ضخیم تا متوسط واکنش نشان دهد. جوشکاری MAG گرمای شدیدی تولید می‌کند که می‌تواند باعث تجزیه CO2 به مونوکسید کربن و اکسیژن شود. این می تواند باعث اکسیداسیون جزئی شود، به همین دلیل است که MAG برای جوشکاری فولادهای سبک یا فلزات آلیاژی استفاده نمی شود.ن یا آرگون باشند. گاهی اوقات، یک گاز محافظ از 100٪ CO2 ساخته می شود. از این جوشکاری در جوش لوله، نگهداری و تولید خودرو، ساخت و ساز و زیرساخت، کشتی سازی استفاده می شود.

مزایای جوشکاری MAG :

  • در این نوع جوشکاری کمترین پاشش تولید می شود و پس از آن سرباره ای برای تمیز کردن وجود ندارد.
  • جوشکاری MAG به جوشکاران اجازه می دهد تا کنترل را با حفظ سرعت ثابت بهبود بخشند.
  • این جوشکاری را می توان در اکثر موقعیت های جوشکاری انجام داد.
  • در مقایسه با سایر روش‌های جوشکاری، جوشکاری MAG ارزان تر می باشد، زیرا هیچ سر الکترود با روکش شار سوخته نمی‌شود و نیاز به تعویض ندارد.

 جوشکاری mig :

در جوشکاری mig دستگاه جوش co2 ما باید دچار یکسری تغییرات شود در این حالت به جای گاز co2 از گاز آرگون استفاده میکنیم که حتماً باید کپسول آرگون داشته باشیم و شما باید تورچ دستگاه جوش co2 را هم یکسری تغییرات بدهید.  در این حالت از جوشکاری باید فنر داخل دستگاه جوش co2 را تعویض نموده و مناسب سیم آلومینیوم بندازید خب همانطور که می‌دانید در این حالت دستگاه جوش co2 در واقع به دستگاه جوش آرگون تبدیل می‌شود که به آن دستگاه جوش mig هم می گویند  mig مخفف metal inert gas می باشد که شما در این جوشکاری به جای گاز co2 که یک گازاکتیو  می باشد از گاز  خنثی که گاز آرگون می باشد برای جوشکاری این نوع دستگاه جوش استفاده می‌کنید در این حالت جوشکاری در واقع دستگاه جوش co2 یا همان دستگاه جوش mag به دستگاه جوش آرگون یا همان دستگاه جوش mig تبدیل می شود مزایای این کار فقط تسریع در سرعت جوشکاری می باشد و از نیروی کمتری جهت جوشکاری استفاده می کنید البته قابل ذکر است که در این حالت شما می‌توانید جوشکاری آلومینیوم هم انجام دهید.

مزایای جوشکاری mig :

  • جوشکاری mig رسوب بالایی دارد.
  • این نوع جوشکاری قادر به جوشکاری ورق‌های بســــیار نازک می باشد.
  • قابل استفاده برای فلزهای آلومینیوم،فولاد، مس و نیکل می باشد.
  • این فرآیند قابلیت اتومات شدن را دارد.
  • جوشکاری MIG توانایی جوشکاری افقی، عمودی یا تخت را دارد.

شرکت تسلا با ارائه ی این مطلب سعی داشت شما مشتریان و همکاران گرامی را با نام اصلی جوشکاری co2 آشنا کند و امیدوار است مطلب فوق برایتان مفید واقع شود. حال با داشتن اطلاعات فوق اگر می خواهید جوشکاری co2 انجام دهید می توانید با همکاران ما در شرکت تسلا در ارتباط باشید، تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

نوشته های مشابه